TACK, GUD.

Hejsan.

Idag är det en ganska seg dag, vi var ute igår.. igen.
Det känns som att jag dricker lite för mycket just nu, det är inte så bra i längden.
När min svärmor påpekade för oss att man faktiskt kan bli alkoholist i vår ålder så kändes det lite knasigt.
Dricker vi så mycket så att hon känner sig tvingad att påpeka en sådan sak?
Det är verkligen något som man borde tänka över, jag har gjort det.
Visst, man är bara ung en gång i livet.. men jag vill inte sluta som en alkis på någon parkbänk vid 30.
Det vill jag självklart aldrig göra, varken jag är 30 år eller 60.
Dessutom gör man så många dumma saker på fyllan, säger så dumma saker.
(Gud vad jag bara önskar att du, buss-calle, kunde läsa detta och bara ta åt dig!)
Tänk alla hundra man lägger på alkohol, hur mycket vettigare saker man kan köpa för dom.

Jag ska börja tänka på vad jag gör lite mer.
En promenad på morgonen istället för att sova till 10 när man inte jobbar, det är inte för mycket begärt.
Att ta ett äpple istället för en chokladkaka är inte heller så mycket begärt. Jag äter inte kött och för att hålla ordning på mina värden så är det jäätteviktigt att jag äter nyttigt, efter mina operationer och så. Så jag äter mina torkade bananer när jag ser på tv, istället för chips. Även om mina höfter inte kommer flyga upp i luften och försvinna för att jag äter torkade bananer, eller mina värden bli perfekta för att jag tar morgonpromenader, så känns det så mycket bättre och i längden blir det ju ganska bra!

Nog pratat om torkade bananer.
När vi såg på fotbollen förut så satt jag och kollade på Karl, han satt och skakade med benet sådär irriterande så jag blir galen, han kommenterade minsta rörelse dom gjorde på planen, skrek högt när något inte gick som han vill. När det där självmålet kom så utbrast Karl:
"TACK GUD!"
Min väldigt oreligösa pojkvän tror, helt plötsligt på gud.

Han är världens bästa kille, måste jag bara få säga. (Det är inget man vill läsa, jag vet..)
Men även om han kastar sina använda kalsonger överallt i rummet, kastar sig i sängen när jag precis har bäddat, ska pussas när man som minst känner för det, retas för saker som man hatar, tycker att en sak som fotboll kan vara viktigare än allt annat i världen så är han underbar.

God natt. <3.


Kommentarer
Postat av: Rasmus

aw!

:*

2009-09-10 @ 19:16:26
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Lina

jag tycker om när du bloggar, bea. du skriver så himlans fint! puss

2009-09-10 @ 22:24:44
URL: http://kaalltkaffe.blogg.se/
Postat av: Tå sås

bra sagt sir, det finns så mycket man kan slänga sina cashisar på istället för bärs, jag tänker lite som när jag va liten och slutade äta godis för att ha råd till leksaker=)

saknar dig bea bea jag och emly o pappa o anton kommer nog upp till sthlm den 20 e oktober för att hälsa på farmo och farfar!!! ses

2009-09-16 @ 21:36:46
URL: http://!!
Postat av: Tå sås

bra sagt sir, det finns så mycket man kan slänga sina cashisar på istället för bärs, jag tänker lite som när jag va liten och slutade äta godis för att ha råd till leksaker=)

saknar dig bea bea jag och emly o pappa o anton kommer nog upp till sthlm den 20 e oktober för att hälsa på farmo och farfar!!! ses!

2009-09-16 @ 21:37:15
URL: http://!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0